כותב:
האם מותר לאישה ללבוש מכנסיים בבית או מכנסי ספורט, האם מותר ללבוש בגד אדום?
מכנסיים:
1. אסור לנשים ולבנות ללבוש מכנסיים אפילו שהמכנסיים מיוחדים לנשים, מפני שהן בגדי שחץ ופריצות וגורמים לידי הרהורים ומכשולים רבים.
2. מותר לנשים ולבנות ללבוש מכנסיים בשעת השינה מתחת הכותונת לילה מטעם, שלא יתגלה גופן בעת השינה, או כדי להגן מהקור.
3. בנות מותרות ללבוש מכנסי נשים לשם צניעות כשעושות "סקי" (החלקה על השלג) ובתנאי שילבשו חלוק, שמלה או חצאית שמכסה עד הברכיים מעל המכנסיים.

מכנסי התעמלות:
4. בת שלומדת בבית ספר ומחייבים אותה להיות במכנסי התעמלות ללא חצאית בפני המורה ובחברת בנים – אסור בהחלט על פי דין תורה ואין לזה שום היתר שבעולם, ועליה להתנגד לכך בכל תוקף.

בגד אדום:
5. נשים ובנות אין להן ללבוש בגד שכולו או רובו הבולט הוא בצבע אדום. ודווקא בצבע אדום ממש, אבל צבע בורדו וכדומה – מותר. וההיתר בצבע בורדו הוא דווקא אם הפריצים והפרוצות לא לבושות בגד כזה לשם פריצות, והכל לפי ריאות עיני הדיין, ומה מטרת לבישת בגדים אלו.

מכירת בגד שאינו צנוע:
6. אישה שיש ברשותה בגדים שאינם צנועים או שקיבלתם במתנה, ואי אפשר לתקן הבגדים או ללובשם בשילוב בגדים אחרים, אסורה ליתנם לאחרים או למוכרם, אלא אם כן תמצא שוכר נוכרי המוכר לנוכריות בלבד. ואם לא מצאה – יש לזורקן, ואפילו בהפסד מרובה. (או שתקרע את הבגד ותשתמש בקרעיו לניקוי הבית וכיוצא בזה).

פרטי דינים בבגדי נשים:
7. אין ראוי לאישה ללבוש חלוקים ובגדים שנסגרים על ידי לחצניות או כפתורים, כיון שלפעמים נפתחים הכפתורים. וגם לפעמים מתגלים ברווחים שבניהם מקומות החייבים כיסוי. ובלחצניות קיימת בעיה נוספת, שהן נפתחות מעצמן מחמת לחץ או על ידי משיכה של הילדים. והבטוח ביותר הם סגירה של רוכסן שלא משאיר רווחים. או בגדים שסגורים כל הזמן ולובשים אותם מהצוואר.
8. בגדים הנמכרים בחנויות, מצוי מאוד שהרוח בין הכפתורים גדול מידי, ומתגלים מקומות החייבים בכיסוי, וחובה להוסיף כפתורים או לחצניות כפי הצורך.
9. אין ללכת ברשות הרבים עם חלוק, כיון שרוב החלוקים הם דקים ושקופים, ואף עם חלוק שאינו שקוף ראוי שלא ללכת ברחוב, כיון שבגד ביתי נותן הרגשה ביתית, ואישה מחוץ לביתה חייבת להופיע תמיד בצורה מכובדת ולא בצורה ביתית, כדי לשמור על מרחק מן הסובבים.
10. אין לאישה ללבוש בגדים שהמראה שלהם כמראה עור בשר, משום חשד שיחשדוה בגילוי בשר, וגם משום שמכשילה את האנשים בהרהור.
11. נעלי ספורט ובגדי ג'ינס אין מדרכי הצניעות ללובשם משום שהמראה שלהם קליל ורחובי, וחובת האישה להופיע ברחוב בצורה מכובדת כדי לשמור על מרחק מן הסובבים.
12. שרוולים רחבים (ללא גומי בחפתים) אפילו אם מכסים את רוב היד אסור ללובשם, כי בהרימה את ידה נראה כל זרועה לעומד ממולה.

אהבתם? תנסו גם את אלו

תכנים אחרונים מאת פינת הנשים