כותב:
כיצד זכה ר' רפאל לישועה גדולה אף שהיה מאד רחוק מהרפואה הנכספת...
היה זה לפני תקופה קצרה, כאשר יהודי תושב שיקאגו, הר"ר רפאל נפתלי משה בן רחל הי"ו, חלה בנגיף המתפשט בכל רחבי תבל. הוא קיווה וייחל לעבור את המחלה בשלום, אולם לא כך קרה. למרבה הצער, עד מהרה החלו מערכות גופו ללקות בזו אחר זו, הוא הובהל לאשפוז בבית החולים כשמצבו הולך ומידרדר.
אולם דבר לא עזר. מצבו הרפואי הלך והחמיר, מערכות גופו החלו לקרוס. הרופאים נאלצו לחברו למכשיר ה'אקמו' המפורסם, שתפקידו לחקות ולעשות את פעילות הריאות והלב, כאשר אינם מתפקדים כראוי. מיד עם חיבורו למכשיר הבהירו הרופאים, כי מדובר בתקווה קלושה יחסית, שכן המכשיר אינו יכול להחליף את פעולת הלב והריאות לאורך זמן...

חלפו שלושה שבועות, ודבר לא השתנה. רבים אמרו למענו תהלים והתפללו לרפואתו, אולם נראה היה כי שערי רחמים ורפואה סגורים ומסוגרים. ככל שחלף הזמן מאז חובר למכשיר ה'אקמו', הבהירו הרופאים חזור והבהר כי הסיכויים להשיבו לחיים בריאים כמקדם פוחתים והולכים, עם כל יום שחולף בו הלב והריאות אינם מתפקדים - קשה להאמין שישובו לפעול אי פעם...
ידידיו וחבריו בקהילה החליטו להיכנס לעובי הקורה, לעשות משהו דרמטי, מהפך של ממש, למען חברם הנתון על ערש דווי. הם הכריזו כי כל בני הקהילה נקראים לחזק ולהתחזק באמירת ברכת 'אשר יצר' בכוונה, מתוך תקווה שההתחזקות בברכה זו - שנתקנה על בריאות מערכות הגוף, תסייע לחברם.

היה זה ביום חמישי בערב. עוד באותו ערב פורסמה הודעה מסודרת מטעם הקהילה, כי למען החבר הנתון בצרה יתכנסו כל בני הקהילה יחדיו להתחזק באמירת ברכת 'אשר יצר'. הם קבעו שיעור מיוחד שיתקיים במוצאי שבת, שיעור שיעסוק בברכת 'אשר יצר' והלכותיה, וכולם נקראים להשתתף בו, איש בל יעדר.
ויהי ממחרת, ביום ששי, שעות ספורות לפני כניסת השבת, בהפתעה גמורה התקבלה הבשורה המרגשת מפי הרופאים, כי החולה – שכבר נחשב כנוטה לעבור לעולם שכולו טוב - פקח את עיניו. ממש כך. הבשורה הלהיבה את בני הקהילה וחיזקה אותם, ובמוצאי שבת התכנסו כולם לשיעור המיוחד, למדו על ברכת 'אשר יצר' וכוונתה, והתחזקו בצוותא לברכה מתוך הכתב, בכוונה וכהלכה.

עם סיום השיעור - הגיעה בשורה נוספת, מרגשת מקודמתה. הלב והריאות חזרו לפעול טיפין טיפין, והרופאים הורידו את תפקוד מכונת ה'אקמו' ממאה אחוזים ל-85 אחוזי תפקוד, כאשר את 15% האחוז החסרים ימלאו הריאות והלב, האיברים שכמעט התייאשו מהם. כבר ביום המחרת המשיכה מגמת השיפור, ולא ארכו הימים עד שהחולה נותק ממכשיר ה'אקמו', החל להבריא, והוא ממשיך ומתחזק לקראת חזרה לשגרה מלאה!
על הנס הפלאי הזה, שמענו ממגיד המישרים הרה"ג רבי שמעון שפיצער שליט"א, שתיאר את דבר הסיפור שעשה לו כנפיים בקהילה היהודית בשיקאגו, כאשר כבר בימים אלה, החולה אשר הרופאים נואשו מחייו - שב לתפקד כחבר מן המניין בקהילה, הולך ומבריא כבמעשה ניסים.

וללמדנו בא: אחת הדרכים להשלים למניין מאה ברכות, הינה ברכת 'אשר יצר'. זו ברכה יקרה מפז, הנאמרת כמה וכמה פעמים ביום, וטומנת בחובה אוצר יקר מפז של הודאה לה' על חסדיו בהענקת בריאות איתנה, וקיום מערכות הגוף באופן בריא וטוב. כמה חבל למלמל ברכה כה יקרה תוך כדי ניגוב ידיים, אגב הליכה חזרה למקום בו היינו, ללא כוונה והתרגשות...
מנגד, כמה כדאי לאמץ את הברכה הזו, להבינה היטב, להתבונן במערכות הגוף המשוכללות אשר בורא עולם העניק לנו - ולהודות לו עליהן מכל הלב. ברכת 'אשר יצר' היא גם 'ביטוח בריאות' ייחודי, כפי שחושף בעל ה'סדר היום' בספרו, הבטחה מרגשת ודרמטית: 'מי שיכוון בברכת אשר יצר - לא יחלה כל ימיו ולא יצטרך לרופא כל ימיו!'

לא יאומן כי יסופר: ברכה אחת, הנאמרת כמה פעמים ביום כמעט כבדרך אגב, יש בה את היכולת להעניק לנו ביטוח בריאות אמיתי ואיתן, כזה שמאפשר לנו לשכוח מי קופת החולים שלנו, מי רופא המשפחה שלנו, ומהו בית המרקחת הקרוב לביתנו. ההתחזקות באמירת ברכת 'אשר יצר', לברכה כראוי, מתוך הכתב, בכוונה עילאית - לא רק שפותחת את שערי השפע בהשלימה למאה ברכות, אלא אף מעניקה הגנה בריאותית איכותית וחזקה!
הבה נתחזק בברכת 'אשר יצר', נברכה בכוונה, מתוך הכתב, תוך ריכוז והתבוננות במה שאנחנו מברכים ומודים, כמה גדול הנס ועד היכן מגעת עוצמת מערכות הגוף המשוכללות שבורא עולם העניק לנו. וככל שנתחזק בברכת 'אשר יצר' כהלכה, כך נזכה לרגעי חיבור נעלים עם אבא שבשמים בעיצומו של כל יום שגרתי, להגנה בריאותית איכותית וטובה, וגם נפתח לעצמנו את שערי השפע - כי הברכה היא המפתח לכל השפע האלוקי!

אהבתם? תנסו גם את אלו

תכנים אחרונים מאת הרב אשר קובלסקי