כותב:
סיפור חזק כיצד זכה יהודי לעבור נסיון קשה בשמירת השבת ולהקריב סכומי עתק אך בסוף הרוויח כפליים.
בדרום אפריקה מתגורר איש עסקים יהודי בשם קיווי ברנהרד, המקפיד על שמירת התורה והמצוות.
קיווי, הינו איש מחשבים אשר חיבר לאחרונה שיטה מהפכנית להצלחה בעולם העסקים, אותה הוא העלה על ספרו החדש, אשר הפך תוך זמן קצר לספר 'רב מכר' עולמי. בספר מלמד קיווי שיטות להצלחה בעולם העסקים אותם ניתן ללמוד מ... נמרים. הוא מונה שם תכונה אחר תכונה של הנמרים ומתרגם אותם לחייו של כל אדם, וכיצד יכול הוא להגיע לגדולות. הספר הגיע אל שולחנם של כל אנשי העסקים המוצלחים בארץ ובעולם וגרם לפרסום עולמי לקיווי עצמו.
בכל מכון ואוניברסיטה בעולם הוזמן קיווי לדבר על השיטה שפיתח, ואכן התגובות בכל מקום היו נלהבות. יום אחד נשמע צלצול הטלפון במשרדו של קיווי. מעבר לקו נשמע קולו של אחד מבכירי הסמנכלי"ם בחברת מייקרוסופט העולמית, אשר הזמין את קיווי בהזמנת כבוד לשאת את נאום הפתיחה בכנס השנתי החשוב של החברה.

הוא הסביר לקיווי כי כנס זה הינו כנס יוקרתי ומיוחד, בו משתתפים מנהלי החברה מכל רחבי העולם, כשבראשם מגיע לשמוע את ההרצאה מנהל מייקרוסופט העולמי - ביל גיייטס. אין מה לדבר על התשלום שהוצע לקיווי על הרצאה זו, אשר הגיע לסדר גודל של כמה עשרות מיליונים על הרצאה של כחצי שעה, וכעת כל אשר נותר לו לעשות הוא רק לאשר את הגעתו.
מבחינת קיווי זו היתה הצעת הפסגה שיכל להגיע אליה בחייו.
"תודה רבה על ההזמנה", פתח קיווי ואמר, "כבוד הוא לי להציג את שיטתי המיוחדת בפני אנשי עסקים מכובדים. רק אמרו לי בבקשה באיזה תאריך יחול הכנס שאדע להתכונן לכך?".

הסמנכ"ל ציין את התאריך והשעה, ואז, בעודו מעלעל ביומן לסמן את האירוע היוקרתי והנדיר, מגלה קיווי כי האירוע אמור לחול, לא פחות ולא יותר... ביום השבת. קיווי מזדעזע לרגע וחושב: "הרי אני יהודי מאמין בה' ושומר תורה ומצוות, וכיצד אוכל לחלל את קדושת השבת בפעם הראשונה בחיי בגלל כנס שכזה... אך מצד שני, הצעה שכזו היא פסגת הקריירה של חיי, ואם אסרב לה כנראה שלא תהיה הזדמנות נוספת".
הוא חשב לרגע והוא מחליט סופית: "לא אחלל את קדושת השבת ולא אטוש את דרך אלוקי ואמונתי גם בעבור הצעה נדירה ויוקרתית שכזו. יהודי נולדתי ויהודי אמות, אשמור על התורה והמצוות עד יומי האחרון".
הוא לא מתבלבל ופונה אל הסמנכ"ל בקביעה נחרצת: "אני מצטער, רציתי מאוד להשתתף בכנס של חברת מייקרוסופט המכובדת, אלא שהכנס אמור לחול ביום השבת ואני כשומר תורה ומצוות מקפיד על שמירתה של השבת, על כן לא אוכל להיות נוכח".
הסמנכ"ל היה המום. זו הפעם הראשונה בחייו שמישהו סירב לשאת דברים בנאום הפתיחה של החברה, ובפרט בכנס השנתי והנדיר, אליו מגיעים כל המנהלים מכל העולם, כשבראשם מגיע ביל גייטס מנהל החברה.

הסמנכ"ל שקיבל הוראה מפורשת להזמין את קיווי לשאת דברים, חשב שמא איש העסקים היהודי לא שבע רצון מסכום התגמול שיקבל בעד ההרצאה, על כן פנה הוא לקיווי ואמר: "שכחתי שאני מדבר עם איש עסקים, על כן אציע לך סכום גדול בהרבה ממה שהצעתי, ובלבד שתסכים למסור את הנאום החשוב".
הוא החל לנקוב בסכומי עתק כפולים ומשולשים מההצעה הראשונה, בעוד קיווי שומע זאת ונדהם מסדר הגודל של הסכומים, אך הוא אינו נופל בפח ואינו מוותר: "מצטער מאוד, זוהי הצעה מפתה עד מאוד, אך השבת בשבילי יקרה מכל, ולא אחלל אותה ואת אלוקי בעד כל סכום שבעולם", אזר אומץ ואמר לסמנכ"ל.

'הלוא ה' הוא זה שנתן בליבי את התובנה והחכמה ליצור את השיטה הזו, והוא גם זה שציווה אותי לשמור את השבת הקדושה. אם כן, כיצד אבגוד באלוקי לאחר שהעלני לגדולה?', אמר לעצמו. הסמנכ"ל ניסה שוב ונקב בסכום שיכל לסדר את קיווי עד סוף כל הדורות, אך קיווי השיב במילה אחת: "לא".
הסמנכ"ל ההמום סיים את השיחה והעביר זאת לאנשי הצוות ומתכנני הכנס, והדבר הועבר עד למנהל הראשי ביל גייטס. לא עוברות כמה דקות וקיווי מקבל טלפון בהול מהסמנכ"ל: "ועדת הכינוס החליטה כי היא רוצה לשמוע את הרצאתך הסוחפת רבים, ועל כן החליט לנקוט בצעד נדיר, והיא מעבירה את תאריך הכינוס מיום שבת ליום שאחריו, יום ראשון".

קיווי שמח עד למאוד ואכן אישר את הגעתו. התאריך הגיע, וכנס הפתיחה היוקרתי החל בנאום מרתק שנשא קיווי ברנהרד, איש העסקים היהודי, בנושא שיטת ההצלחה העסקית הנלמדת מהנמרים, כשכולם קשובים ומרוכזים בהנאה עצומה, כשהם מריעים לו מחיאות כפיים בסיומה.
חודשיים לאחר מכן מקבל קיווי טלפון מהסמנכ"ל הבכיר של מייקרוסופט. "שלום קיווי, מה שלומך? רציתי לספר לך שלפני כמה ימים טסתי יחד עם ביל גייטס המנהל הראשי של החברה במטוסו הפרטי, ובמהלך הטיסה אמר לי ביל גייטס כמה הוא שבע רצון מהכנס המוצלח שהיה השנה, ובעיקר מנאום הפתיחה של היהודי קיווי ברנהרד שסחף את כולם בהנאה.

מיד סיפרתי לביל גייטס על כך שסירבת בהתחלה להגיע, למרות שהצעתי לך סכומים אסטרונומיים ביותר, אך אתה התעקשת והכל בלבד לשמור על נאמנותך לבורא ושמירתך על יום השבת. כששמע זאת ביל גייטס, הוא נדהם לחלוטין ואמר לי באלו המילים: "אם עד היום חשבתי כי בכספי אני יכול לקנות כל מטוס או בנין בעולם אשר רק ארצה, כיום אני יודע שלעולם לא אוכל לקנות בכסף שבת אחת של יהודי".

אהבתם? תנסו גם את אלו

תכנים אחרונים מאת הרב צבי נקר