למה פיטום הקטורת לא הצילה את אחי ממיתה?

ניקול
יש לי שאלה אליכם. אחי ז"ל היה חולה מאוד. כחלק ממאמצי לגרום לו שיבריא, התחזקתי בכל מיני אופנים שונים, העיקר שיבריא.
לפני כחודשיים, ישבתי לידו . קראתי פיטום הקטורת, ולקראת סוף התפילה ראיתי לפתע שהפסיק לנשום.
קראתי לאחותי שהיתה יחד איתי בבית, ואחרי זמן רב ראינו שהוא לוקח עוד נשימה אחת וזהו. הוא נפטר.
מה יש לכם להגיד על זה? אומרים שפיטום הקטורת זה לרפואה, להרחקת מזיקים. למה דווקא בפיטום הקטורת הוא נפטר????
אודה לכם על מענה בהקדם. סיטואציה זו לא נותנת לי מנוח.

Re: פיטום הקטורת

הרב יורם סרי
לפני 7 שנים
שלום רב,
אכן סגולות רבות נאמרו בפיטום הקטורת. אבל זה רק סגולות, ואין הבטחה שסגולות יעבדו!
כתוב שאדם העוסק בתורה לא ימות בשעה זו. ולכן דוד המלך היה צריך להיפטר מהעולם בשבת, ומלאך המוות עשה הכל כדי להפסיק אותו מהלימוד. לעומתו, רבי עקיבא יצאה נשמתו בפסוק שמע ישראל, במילה אחד. מדוע זכות התורה לא עמדה לרבי עקיבא? התשובה כי נגזירה הגזירה, והיא חזקה יותר מכל סגולה.
וגם אצל אחיך ז"ל כבר נגזרה הגזרה שימות (כמו שכתוב שכבר 30 יום לפני המיתה הנשמה מתחילה לצאת מהגוף) וזכיתם אותו שיצאה נשמתו בשעה שאמרו בחדר פיטום הקטורת וזו מעלה גדולה (וכן כתוב בסידורים שבשעת גסיסה לומר וידוי ושמע ישראל כדי שתצא נשמתו בקדושה).
על כל פנים, ודאי שאחיך נמצא במקום טוב, בזכות פיטום הקטורת, ויהיו הדברים לעילוי נשמתו.
בברכה.

Re: פיטום הקטורת

הרב יורם סרי
לפני 7 שנים
שלום רב,
אכן סגולות רבות נאמרו בפיטום הקטורת. אבל זה רק סגולות, ואין הבטחה שסגולות יעבדו!
כתוב שאדם העוסק בתורה לא ימות בשעה זו. ולכן דוד המלך היה צריך להיפטר מהעולם בשבת, ומלאך המוות עשה הכל כדי להפסיק אותו מהלימוד. לעומתו, רבי עקיבא יצאה נשמתו בפסוק שמע ישראל, במילה אחד. מדוע זכות התורה לא עמדה לרבי עקיבא? התשובה כי נגזירה הגזירה, והיא חזקה יותר מכל סגולה.
וגם אצל אחיך ז"ל כבר נגזרה הגזרה שימות (כמו שכתוב שכבר 30 יום לפני המיתה הנשמה מתחילה לצאת מהגוף) וזכיתם אותו שיצאה נשמתו בשעה שאמרו בחדר פיטום הקטורת וזו מעלה גדולה (וכן כתוב בסידורים שבשעת גסיסה לומר וידוי ושמע ישראל כדי שתצא נשמתו בקדושה).
על כל פנים, ודאי שאחיך נמצא במקום טוב, בזכות פיטום הקטורת, ויהיו הדברים לעילוי נשמתו.
בברכה.
שאלה זאת עדיין לא נענתה