כותב:
קטגוריה: דברי הרב
ברחוב לא חושבים עם השכל אלא הולכים בשיררות הלב, אבל אם אדם יסתכל קדימה ויחשוב לאן הוא הולך - לאבדון...
אומר הרמב"ם הקדוש, "חיה בעלי החוכמה ומבקשיה בלא תלמוד כמיתה חשובים", תראו איזה מילים, "חיה בעלי החוכמה ומבקשיה", תראו פרופסורים, מרצים, בעלי תואר, כל התוארים, אדם זה פילוסוף, זה מדען, אומר הרמב"ם, "חיה בעלי החוכמה ומבקשיה בלא תלמוד תורה כמיתה חשובים", חייהם כמוות, למה? כל חוכמה שבעולם שתלמד אתה לא תוכל לשלוט על הלב שלך, הלב שלך יוליך אותך, הלב שלך יוביל אותך, אתה תהיה אדם, אדם יכול להיות לא יודע גאוותן, אדם עם גאווה, אדם עם מידות רעות, לשבור מידות רעות ולשבור הרגלים רעים אי אפשר בלי תורה, כמו שאמר הרמב"ם שיש מושכלות ומורגשות, אי אפשר לנצח את המורגשות, את הלב בלי תורה. בן תורה זה המלך האמיתי, לחזור בתשובה לא צריך כבר מוסר לחזור בתשובה, צריכים מוסר? לך לרחוב ותראה מה קורה עם אלה שהולכים בלי תורה ומה קורה איתם.

אמרתי לא פעם ולא פעמיים לבנות שבאו אליי למשרד, בת שש עשרה, שבע עשרה - תסתכלי קדימה, עם מי תתחתני? חילונים לא אחד ולא שתיים אמרו לי שהם לא מאמינים שיש חילוני שלא בוגד באשתו, איך לא יבגוד, הולך בחוץ ורואה בחורות כמעט ערומות ואין לו לא תורה ולא מוסר, איך לא יבגוד?! איך?! ונשים בוכות לי גם על הגברים שהן בוגדות בהם, בוכות מה זה בכיות, מסכנות כואב לי הלב, דמעות עומדים לי בעיניים יחד איתם. את הולכת להתחתן עם אחד שיבגוד בך? איזה חיים יהיה לך? אבל תהיי צדקת, יש לי רשימה של מעל אלף בנות חרדיות שחזרו בתשובה כאן והתחתנו עם בני תורה ובנו בתים לתפארת, קיבוצניקיות ומה לא. את לא חושבת קדימה, את יהלום, "שקר החן והבל היופי ואישה יראת ה' היא תהלל", לא שהתורה מזלזלת ביופי חלילה, אם התורה הייתה מזלזלת ביופי התורה לא הייתה אומרת, זאת יפת תואר ויפת מראה, זה יפה תואר ויפה מראה. היופי יש לו ערך שיש לו יראת שמיים אבל אישה בלי יראת שמיים, רק יופי לבד זה חורבן אחד גדול.

כמה סיפרו לי נשים בכו לי שבגדו בבעליהן וכל מיני דברים שקרו בתוך הבית, עם אורחים שבאו הביתה, איך אין יראת שמיים אז איך הוא לא תבגוד או בחור יוצא עם אישה שש שנים, שבע שנים אז למה אתה לא מתחתן? כבוד הרב אני עדיין לא בוטח בה, יוצא איתה שבע שנים. הבנות שלי שיהיו בריאות שלשה חודשים וחתונה, בני תורה כולם כמה חודשים וחתונה. למה כי יוצאים להכיר, מי הבחורה, איך המידות שלה, איך היראת שמיים שלה, יוצאים לבדוק, שואלים שאלות. סתם בחוץ, היא יפה, אני עף באוויר זהו, היא יפה זהו גמרנו. ככה חושבים בחוץ, מחשבה פסולה וודאי התורה אומרת, לא שאדם ירא שמיים ייקח אישה דוחה אותו, חז"ל אומרים, אסור לאדם לשאת אישה קודם שיראנה שמא תתגנה בעיניו. פגישה ראשונה בכלל צריכים לראות מבחינה חיצונית בכלל אם שייך ואז תמשיך קדימה אבל מה עושים, בודקים, אם אדם ירא שמיים והוא יראה אישה יפת תואר ויש לו משיכה אליה ובהמשך הפגישות הוא יראה שהיא קנאית והיא גאוותנית ואין לה יראת שמיים הוא עוזב אותה! ומה יקרה בחוץ, הוא יעזוב אותה? הוא מחושמל כבר, מת, עיניים כחולות, בלונדינית, מה אתה רוצה, תראה למי יש דבר כזה, תתחתן תראה היא תוציא לך שערה שערה, תבשל, תעשה ככה, תחליף לתינוק, נורא נוראות.

אהבתם? תנסו גם את אלו

תכנים אחרונים מאת הרב דניאל זר