כותב: הישיבה
קטגוריה: אודות הישיבה

כל אחד סקרן בדעתו - מה כבר עושים במשך היום בישיבה - בואו ונצא ליום אחד של סיור בישיבת אור דוד...

מכל קצוות הארץ מגיעים לישיבת אור דוד בחורי חמד, שזה עתה החליטו להתחזק יותר בתורה ומצוות ולנסות לטעום טעם אמיתי - איך להיות בן תורה - להרגיש את העולם הבא כאן בעולם הזה. לוקח שבוע או שבועיים עד שמשתלבים בישיבה וזוכרים את סדר היום העמוס, אבל הסיפוק העצום שיש לכל אחד ואחד כשהוא הולך לישון לאחר יום ארוך – אין לתארו בכתב.

הבוקר הגיע, מתחילים להעיר את כולם בשעות בוקר מוקדמות לתפילת שחרית. כולם רצים עם התפילין לכיוון אוצר הספרים, החדר הסמוך לבית המדרש, שם מתעטפים בטלית ומניחים תפילין וישר נכנסים אל בית המדרש הגדול לתפילת שחרית. יחד עם ראש הישיבה הרב דניאל זר והמשגיח הרב מיכאל מזוז מתפללים בכוונה ובמתינות, תפילה כה מרוממת עד שכמעט שוכחים שנמצאים בעולם הגשמי הזה. לאחר התפילה מתחזקים בשיחה קצרה מפי המשגיח המעביר את הספר 'עלי שור' במתק שפתיים. לאחר מכן חוזרים לאוצר הספרים להוריד את התפילין וכולם הולכים לחדר האוכל לאכול את סעודת הבוקר.

מיד לאחר ברכת המזון עולים כולם בהתלהבות אל בית המדרש לסדר-א' ולומדים בחשק רב, הבחורים החדשים לומדים יחד עם אברכים בחברותות, כל בחור זוכה ליחס אישי עם אברך שעוזר לו בדרך להבין את הגמרא הקדושה, למרות שמאד קשה להבין את דברי הגמרא הכתובה בארמית, ללא ניקוד ובשפה יחודית ותמציתית, אך יחד עם אברך-חבר הכל נהיה יותר קל. הבחורים המתקדמים כבר לומדים יחד בחברותות אחד עם השני, מקבלים דף מהרב של השיעור שלהם ומכינים אותו עד לשעה 11:30 בבוקר ולאחר מכן עולים כולם לכיתות, כל אחד עולה לשיעור שלו. בישיבה מספר שיעורים, בשיעור הראשון של הבחורים המתחילים נמצא הרב ניסן צברי, הרב מסביר הרב את הגמרא ובד בבד גם מעביר להם שיעורים שונים במושגים ביהדות. השיעור השני מעביר הרב דוד רובינשטיין, עם הבחורים יחד לומד הרב ומוסר את השיעור בגמרא. וכן יש עוד שלושה שיעורים של רבנים שונים: הרב דוד ציטיאט, הרב חגי כהן והרב יואל קניג. כל שיעור ברמה שונה וכך הבחורים עולים משיעור לשיעור עד שזוכים להבין ולפלפל בדברי הגמרא, לפתוח ראשונים ולדון באחרונים, לחקור ולסכם עד שזוכים להיות תלמידי חכמים גדולים.

לאחר תום השיעור בשעה 13:15 יורדים כל הבחורים מהכיתות אל חדר האוכל לארוחת הצהריים, בישיבה מקפיד הרב דניאל זר שיהיה תפריט עשיר ומגוון, בכל יום ישנו תפריט מיוחד לאותו היום. ולאחר מכן מנוחת הצהריים, עד השעה 15:30. אולם לא כולם הולכים לישון כל כך מהר, הרבה בחורים שחפצם לדעת עוד תורה יושבים בשעות הצהריים ללמוד משניות, נביא או הלכות ורק לאחר זמן הולכים לנוח מעט.

בשעה 15:30 כולם מתעוררים ומגיעים אל בית המדרש לתפילת מנחה, ולאחר מכן בשעה ארבע מתחיל סדר-ב', סדר זה ידוע בישיבות כסדר לימוד בקיאות, לא מתפלפלים כל כך בגמרא אלא לומדים בהבנה טובה ומהירה וכך זוכים לקבל בקיאות רבה בגמרא. הבחורים הוותיקים והאברכים לומדים בחברותות, והבחורים החדשים לומדים בכיתות עם הרב יהודה שמעוני וכך זוכים ללמוד את הגמרא בצורה טובה ויעילה לפני כניסתם ללימוד בבית מדרש עם חברותות.

לאחר סדר זה שוב יורדים הבחורים לחדר האוכל לסעוד ארוחת ערב, ולאחר מכן עולים כולם לתפילת ערבית וללימוד של סדר ג'. בסדר זה לומדים הבחורים כאוות נפשם, כל אחד לומד את מה שליבו חפץ, אולם כולם לומדים תחילה משנה ברורה – הלכות הנחוצות לדעת אותם ביום-יום, ומידי חודש נבחנים על כך. הבחורים הוותיקים מכינים לאחר מכן את לימוד הגמרא למחר בבוקר, ורק בשעה 22:30 בתום סדר ג' עולים הבחורים לחדרים למקלחת מרעננת ולישון את שנתם. כמובן שהרבה מהבחורים לא מסתפקים לישון בשעה כזו מוקדמת, אלא חוזרים לבית המדרש ללמוד עוד כמה הלכות או מדרשים ובחצות לילה מגיעים אל מיטתם, מלאי סיפוק, לקבל כוחות חדשים לעוד יום נפלא.


רוצה גם אתה לטעום טעם של תורה? אתה מוזמן לבוא לישיבת אור דוד וללמוד ביחד עם אחד מבחורי או אברכי הישיבה ולחוש את האושר ברוחניות!

מלאו את הטופס וכתבו לנו מתי נח לכם ללמוד במשך היום, ניתן ללמוד באחד מסדרי הישיבה או חלק ממנו.

זמני הלימוד בהם ניתן ללמוד:
1. בוקר - לימוד בסדר א', משעה 9:30 עד 13:00.
2. צהרים - לימוד בסדר ב', משעה 16:00 עד 19:00.
3. ערב - לימוד בסדר ג', משעה 21:00 עד 22:30.

אהבתם? תנסו גם את אלו